• Gratis verzenden vanaf €25
  • Groothandelsprijzen!
  • Directe import bij Producent
  • Veilig betalen met IDEAL

Product was successfully added to your shopping cart.

FAQ

Meest gestelde vragen

1. Hoe kan ik bestellen?

U kunt op onze website www.totaalinkt.nl uw bestelling plaatsen.

Deze handelswijze heeft onze voorkeur, aangezien u direct na het plaatsen van de bestelling de betaling kunt regelen.

Mocht er om een technische reden niet online besteld kunnen worden, dan kunt u in overleg met de klantenservice via de email uw bestelling plaatsen.

U kunt contact opnemen met onze klantenservice op 026-3646562 of per mail op info@totaalinkt.nl

Let op: Alle prijzen op de Website zijn onder voorbehoud van kennelijke programmeer -en typefouten

2. Op welke manieren kan ik betalen?

U kunt bij ons op verschillende manieren betalen.

Wij bieden de volgende mogelijkheden aan:

Ideal

Paypal

CreditCard (Visa/MasterCard)

MisterCash

Vooraf betaling

Billink / binnen 14 dagen op rekening

Wij hebben de afhandeling van uw betaling op rekening uitbesteed aan Billink BV (www.billink.nl).

U ontvangt dan naast onze bestelbevestiging een aparte factuur van de Firma Billink op het e-mail adres dat u heeft opgegeven tijdens het plaatsen van uw bestelling!

Wij zijn niet verantwoordelijk voor mogelijk bijkomende kosten door het invullen van een foutief e-mail adres, controleer dit adres dus extra op juistheid voordat u de bestelling afrond bij deze betaalmethode!

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met ons via info@totaalinkt.nl.

3. De kortingscode die ik heb ingevuld werkt niet.

Alleen kortingscodes die door Totaalinkt.nl zelf of via "The Feedback Company" worden verschaft zullen worden geaccepteerd in onze webshop.

Kortingscodes die op internet staan bij de diverse "kortingscode sites" zijn niet door Totaalinkt.nl verstrekt en worden derhalve niet ook geaccepteerd in onze webshop!

Heeft u een kortingscode van Totaalinkt.nl of via onze feedback partner "The Feedback Company" ontvangen en werkt deze niet?

Neemt u dan alstublieft even contact op met onze klantenservice op 026-3646562 of per mail op info@totaalinkt.nl

4. Wat zijn de verzendkosten?

PostNL brievenbuspost Voor bestellingen die via de brievenbus bezorgd kunnen worden brengen wij € 3,85 per bestelling in rekening.

GLS pakketdienst of PostNL pakketdienst Voor pakketten (met track & trace*) zijn de verzendkosten € 4,75.

Voor zendingen naar België en bestellingen van originele merkproducten bedragen de verzendkosten altijd € 6,95.

Ophalen bij Totaalinkt Voor bestellingen die op ons bezoekadres worden opgehaald worden geen kosten in rekening gebracht.

Vanaf een totaalbedrag incl. BTW van minimaal €25,- euro (met uitzondering van originele merkartikelen) brengen wij geen verzendkosten in rekening.

Daarnaast zijn er geselecteerde producten waarvoor u ook onder de €25,- geen verzendkosten hoeft te betalen.

*U ontvangt de track & trace code van GLS of PostNL niet gelijktijdig bij uw bestelling, deze zal apart verzonden worden

Als u heeft gekozen voor GLS - pakketdienst ontvangt u op de dag van verzenden omstreeks 18:00 de mail met daarin de track and trace van uw bestelling, na ontvangst kan het ongeveer 30 minuten duren voordat u uw bestelling online kunt volgen.

Let op: alle bestellingen vanaf donderdagmiddag 16.00 uur met de verzend methode "GLS - pakketdienst met track and trace" zullen pas ná het weekend bij u worden aangeboden. Dit vanwege het feit dat GLS niet op zaterdag levert!

Als u heeft gekozen voor PostNL - pakketdienst ontvangt u op de dag van verzenden gedurende de dag een mail met daarin de track and trace van uw bestelling, u kunt na ontvangst uw bestelling online volgen.

Tip: Gebruik de PostNL App met pushnotificaties. U krijgt bericht als de bezorger onderweg is. De App is gratis te downloaden in de iOS en Android app stores.

5. Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Ja, u kunt uw bestelling ook bij ons ophalen.

Dit kunt u aangeven door tijdens het plaatsen van uw bestelling te kiezen voor de verzendwijze "Ophalen bij Totaalinkt"

Uw bestelling kan dan op werkdagen (maandag t/m vrijdag) tussen 9:00 en 17:00 op ons bezoek adres worden opgehaald

Ons bezoek adres is: Totaalinkt.nl , Einsteinweg 7 6662 PW ELST (Gelderland)

6.Wat als ik niet thuis ben?

PostNL

Post NL bezorgt van maandag tot en met zaterdag.

Als u niet thuis bent zal de bezorger doorgaans proberen uw bestelling bij één van uw buren aan te bieden

Als uw zending door één van uw buren in ontvangst is genomen zal de bezorger u hier doorgaans van op de hoogte brengen middels een briefje in uw brievenbus

Tip: Gebruik de PostNL App met pushnotificaties. U krijgt bericht als de bezorger onderweg is. De App is gratis te downloaden in de iOS en Android app stores

Als uw buren het pakket niet voor u in onvangst willen of kunnen nemen zal de bezorger u hiervan ook op de hoogte brengen middels een "Niet thuis bericht", u kunt via de online track and trace dan een ander aflevermoment opgeven

Als u weet dat u niet thuis zult zijn kunt u tijdens het plaatsen van uw bestelling er ook voor kiezen om uw bestelling bij een PostNL pakketshop af te laten leveren

GLS

GLS bezorgt onze pakketten 5 dagen per week (ma-vrij).

Mocht u op het tijdstip van aflevering niet thuis zijn dan zal de chauffeur een bericht achterlaten.

U kunt via de email aangeven wanneer u het liefste het tweede bezorgmoment wilt laten plaatsvinden.

Tevens kunt u ervoor kiezen om bij de bestelling, middels het opmerkingenveld aan te geven of het pakket bij de buren afgegeven mag worden. Wij zullen dit dan voor u op het pakket vermelden.

Ook bij aflevering bij uw buren zal de chauffeur middels een berichtje in uw brievenbus u hiervan op de hoogte brengen.

7. Controleren van uw bestelling na ontvangst.

Wij behandelen uw bestelling met de grootst mogelijke zorg en effiëntie

Wij adviseren echter wel om na ontvangst uw bestelling te controleren op beschadigen en juistheid en eventuele afwijken binnen 14 dagen na ontvangst bij ons te melden.

Bij afwijkingen of beschadigingen zullen wij proberen zo snel mogelijk een passende oplossing te bieden.

8. Mijn printer type staat niet op de verpakking, is deze dan wel geschikt?

Het kan voorkomen dat een specifiek printer type niet word vermeld op de ontvangen omdoos van onze toners of inkt cartridges.

Wij kopen onze producten in bij verschillende leveranciers, niet iedere leverancier vermeld echter alle geschikte printer types op de omdoos van het product

Hierdoor kan het voorkomen dat de lijst met geschikte printer types afwijkt met wat wij op onze webshop vermelden.

Uiteraard kunt u bij twijfel voor de zekerheid contact met onze klantenservice opnemen via het telefoonnummer: 026-3646562 of per mail via: info@totaalinkt.nl

9. Er staat een ander productnummer op de verpakking, is deze dan wel geschikt?

Het kan voorkomen dat een ander productnummer word vermeld op de ontvangen omdoos van onze toners of inkt cartridges.

Wij kopen onze producten in bij verschillende leveranciers, niet iedere leverancier hanteert de zelfde productnummers op de omdoos van het product

Hierdoor kan het voorkomen dat een productnummer afwijkt van het origineel of wat wij vermelden in onze webshop

Uiteraard kunt u bij twijfel voor de zekerheid contact met onze klantenservice opnemen via het telefoonnummer: 026-3646562 of per mail via: info@totaalinkt.nl

10. Ik heb een verkeerd artikel besteld, wat nu?

Natuurlijk kan het voorkomen dat u per abuis een verkeerd artikel heeft besteld.

Wij adviseren alvorens u de producten opent deze nogmaals te controleren op juistheid.

Producten die al reeds geopend/gebruikt of beschadigd zijn, komen niet in aanmerking voor volledige restitutie van het aankoopbedrag.

Neem hiervoor contact met ons op over de procedure voor het retourneren. Zie ook onze garantie/ruilen en retourvoorwaarden.

Wanneer u producten aan ons retourneert verzoeken wij u om een ingevuld exemplaar van het Retourformulier bij te voegen om ons van alle nodige gegevens te voorzien om uw retour gestuurde producten zo spoedig mogelijk te kunnen verwerken

11. Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat nu?

Door de snelheid waarmee orders door ons verwerkt worden bestaat er een kans dat u per abuis een verkeerd artikel ontvangt.

Wij adviseren alvorens u de producten gaat plaatsen deze nogmaals te controleren op juistheid.

Heeft u een verkeerd artikel ontvangen neemt u dan contact met ons op over de procedure voor het retourneren.

U kunt contact opnemen met onze klantenservice op 026-3646562 of per mail op info@totaalinkt.nl

Zie ook onze garantie/ruilen en retourvoorwaarden

12. Kan ik mijn product retourneren?

Bij retourneren van de aangekochte producten dienen deze indien mogelijk onaangebroken, in de originele verpakking retour te worden gestuurd.

Producten die al reeds geopend/gebruikt of beschadigd zijn, komen niet in aanmerking voor volledige restitutie van het aankoopbedrag.

Neem hiervoor contact met ons op over de procedure voor het retourneren.

U kunt contact opnemen met onze klantenservice op 026-3646562 of per mail op info@totaalinkt.nl

Zie ook onze garantie/ruilen en retourvoorwaarden

13. Wachtwoord vergeten?

U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door hier een nieuw wachtwoord aan te vragen

14. Ik kan niet inloggen, ondanks invoer van gebruikersnaam en wachtwoord.

In Juli 2016 zijn overgestapt naar een compleet vernieuwde webshop, hierbij zijn alle klant gegeven meeverhuisd naar een nieuwe server.

Door deze verhuizing zijn echter de wachtwoorden voor bestaande accounts komen te vervallen daar dit beveiligde en versleutelde gegevens zijn.

U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door hier een nieuw wachtwoord aan te vragen

15. Hoe kan ik contact met jullie opnemen voor vragen, opmerkingen/klachten?

U kunt op verscheidene manieren met ons in contact treden.

Wij zijn op werkdagen (maandag t/m vrijdag) telefonisch bereikbaar tussen 9:00 / 17:00 op telefoonnummer 026-3646562.

U kunt ook een email sturen naar info@totaalinkt.nl.

Of u maakt gebruik van onderstaand contact formulier om ons een bericht te sturen

Wij sturen u zo spoedig mogelijk een reactie.

Contact Details

Adres

Adres Totaalinkt.nl

Einsteinweg 7 6662 PW ELST


Telefoonnummer

026-3646562



Openingstijden

Wij zijn op werkdagen open

van 09:00 tot 17:00

Algemeen

1. Hoe vind ik de juiste inkt voor mijn printer op totaalinkt?

Om de juiste inkt patronen, toners en prijzen voor uw printer te vinden gaat u als volgt te werk: u kunt aan de bovenzijde van onze webshop kiezen voor de optie “snel zoeken”.

Hier kunt u uw printertype of cartridge nummer ingeven.

Tevens heeft u de mogelijkheid om te selecteren op merk, soort, type, model.

Heeft u twijfels of vragen over de benodigde cartridge(s) dan kunt u ten alle tijde contact met ons opnemen via telefoon 026-36 46 562 of email info@totaalinkt.nl.

2. Ik vind mijn printer niet terug in de lijst?

Het kan natuurlijk voorkomen dat uw printer/type helemaal niet op onze site voorkomt, in dit geval kunt u ons het beste even bellen of mailen.

Het kan zijn dat wij uw product nog niet op onze site hebben staan, maar wel kunnen uitleveren!

Ook kan het te maken hebben met het feit dat uw printertype nog niet toegevoegd is aan onze productlijst.

3. Ik ben woonachtig in België. Hoe kan ik betalen?

Indien u bij ons een bestelling plaatst kunt u op verschillende manieren betalen.

U kunt kiezen voor de betaalmethodes Paypal, MisterCash of “Vooraf betalen”.

Indien u voor dit laatste kiest ontvangt u op de bestelbevestiging onze bankgegevens om de betaling te kunnen voldoen.

Voor bedrijven gevestigd in België (met verstrekking van een gelidg BTW-nummer voor BTW-vrije aankopen binnen Europa) kunnen wij een intracommunautaire levering laten plaatsvinden.

U betaalt dan 0% btw over het aankoopbedrag.

4. Wanneer krijg ik mijn bestelling thuis?

Bij bestellingen op werkdagen voor 16.00 uur (ma-vrij) hanteren wij een levertijd van 24 uur.

Mocht uw product(en) niet op voorraad zijn of bestelt u ná 16.00 uur kan er een langere levertijd optreden.

Als u heeft gekozen voor PostNL pakketservice dan krijgt u samen met de track and trace een tijds indicatie wanneer uw bestelling zal worden afgeleverd.

Tip: Gebruik de PostNL App met pushnotificaties. U krijgt bericht als de bezorger onderweg is. De App is gratis te downloaden in de iOS en Android app stores

5. Wordt mijn Privacy gewaarborgd?

Wij hechten grote waarde aan Uw privacy. Alle persoonlijke gegevens worden door ons daarom met zorg behandeld. Wij houden ons hierbij strikt aan alle wettelijke regelgeving die van toepassing is op persoonsgegevens. Op verzoek kunt u inzage krijgen in de opgeslagen persoonsgegevens en kunt u deze door ons laten wijzigen c.q. verwijderen

Wij zullen uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en wij zullen deze uitsluitend aan door ons gecontracteerde incassobureaus ter beschikking stellen in geval van overschrijding van de door ons gestelde betalingstermijn.

6. Zijn mijn gegevens veilig als ik een bestelling plaats op uw website?

Winkelen op internet is niet voor iedereen vanzelfsprekend en vertrouwd. Helaas zijn er nog steeds bedrijven die niet zo netjes met hun klanten omgaan. Dit is erg jammer want online winkelen is leuk, gemakkelijk en snel.

Bij Totaalinkt.nl kunt u veilig en vertrouwd winkelen. Stichting Webshop Keurmerk voert grondige controle uit voordat zij een webwinkel certificeren. Er is bij ons dus gecontroleerd of u wel via een veilige verbinding kunt betalen, of uw persoonsgegevens veilig worden opgeslagen en of wij ons wel aan alle regels en wetten houden.

Totaalinkt.nl voldoet aan alle voorwaarden waardoor u veilig en vertrouwd kunt winkelen!

7. Heeft u nog vragen of opmerkingen?

Heeft u opmerkingen op onze website, uw levering of andere zaken? Vertel het ons.
Met uw opmerkingen kunnen wij onze dienstverlening verder optimaliseren om u nog beter van dienst te zijn.

U kunt contact opnemen met onze klantenservice op 026-3646562 of per mail op info@totaalinkt.nl

Over het Product

1. Wat zijn compatible cartridges precies en hoe is de kwaliteit?

Compatible cartridges zijn compleet nieuwe cartridges (100% nieuw uit de fabriek) van ons eigen Premium Assortiment. De inkt in onze cartridges is kwalitatief vergelijkbaar met deze in de originele cartridges.

Doordat wij grote hoeveelheden direct bij de importeur inkopen kunnen wij deze producten scherp op de markt brengen. In sommige compatible cartridges zit zelfs meer inkt dan in originele cartridges waardoor u dus nóg goedkoper uit bent!

2. Wat zijn Remanufactured cartridges precies en hoe is de kwaliteit?

Remanufactured cartridges zijn lege originele cartridges, die compleet uit elkaar genomen worden. Na reiniging/inspectie van de onderdelen worden onderdelen die vervangen dienen te worden vervangen en onderdelen die hergebruikt kunnen worden, hergebruikt.

Vervolgens worden deze cartridges opnieuw geassembleerd, gevuld, getest en verpakt.

3. Wat als een product niet naar behoren functioneert?

Het is uiterst vervelend wanneer u een product ontvangt die niet of niet goed functioneert. Wij proberen daarom te zorgen voor een snelle maar zorgvuldige afhandeling mocht een product niet voldoen. Aangezien wij producten verkopen die in massaproductie worden geproduceerd is het helaas niet mogelijk om een enkele defecte toner c.q. inkt cartridge te voorkomen. Wij zorgen altijd in goed overleg met onze klanten hoe wij tot een geschikte oplossing kunnen komen. Enerzijds het toesturen van nieuwe producten anderzijds het restitueren van het aankoopbedrag. Wij staan achter onze producten en deze moeten aan strenge kwaliteitseisen voldoen.

Zie hiervoor onze "garantievoorwaarden."

4. Hoe lang is een inktcartridge houdbaar?

Op de verpakking van de inktcartridges staat een houdbaarheidsdatum. Voor de einddatum dient u deze opgebruikt te hebben. Indien de verpakking van de inktcartridge open is, dan dient u deze binnen 12 maanden op te maken. Het is ook van belang dat u met enige regelmatig gebruik maakt van de cartridge (1 á 2 keer in de maand) om te voorkomen dat de inkt gaat klonteren en het inktkanaal verstopt raakt.

5. Wat is het verschil tussen een toner en een drum in mijn printer?

Een toner en een drum zijn allebei verbruiksartikelen die in sommige printers beiden aanwezig zijn. De toner bevat het tonerpoeder waarmee letters en afbeeldingen worden opgebouwd. De toner wordt in de drum geplaatst en vervolgens in de printer. De drum zorgt ervoor dat de tekst of de afbeelding op het papier komt. D.m.v. statische electriciteit brengt de lichtgevoelige rol van de drum het tonerpoeder over op het papier. De hechting van het tonerpoeder gebeurt door middel van warmte en druk.

Voor beide gebruiksartikelen zal uw printer een melding geven als vervanging noodzakelijk is.

Algemene gebruikershandleiding vervanging inktcartridges

1. Een aantal van onze inktcartridges zijn zowel voorzien van een veiligheidsseal en ontluchtingsseal.

2. U dient altijd met beleid de seals te verwijderen. Dit om te voorkomen dat de seals niet volledig worden verwijderd en de cartridges niet juist functioneren. Let op: de ontluchtingsseal dient u altijd als eerste te verwijderen!



3. Het plaatsen van de cartridges dient voorzichtig te gebeuren, om te voorkomen dat de chips beschadigd raken.

4. Afdrukken die een compatible cartridge maakt kunnen enigszins afwijken van de afdrukken gemaakt door een origineel. Het dient echter wel vergelijkbare kwaliteit te zijn.

5. Grote afwijkingen in de kwaliteit (slechte, vage prints) dient u bij ons te melden.

Nuttige Tips (Belangrijk):

Als u inkt in uw ogen krijgt, moet u uw ogen onmiddellijk uitspoelen met water en bij twijfel een arts raadplegen. Haal de inktcartridges NIET uit het apparaat als vervanging niet nodig is. Als u dit wel doet, kan de hoeveelheid inkt afnemen en weet het apparaat niet meer hoeveel inkt er nog in de cartridge zit. Raak de sleuven waar de cartridges in moeten NIET aan. U zou inkt op uw huid kunnen krijgen.

Wij raden aan om bij het vervangen van de cartridge een stuk papier of een doek onder onder de cartridge te houden voor het geval dat de cartridge onverhoopt wat inkt lekt. Als u inkt op uw huid of kleding krijgt, moet u de getroffen plek onmiddellijk wassen met zeep of een ander schoonmaakmiddel. As u een inktcartridge op de verkeerde plaats installeert, raakt de inkt gemengd. Installeer de cartridge op de juiste positie en doorloop het reinigingsprogramma van de printkop.

Wanneer u de verpakking van een inktcartridge opent, moet u de cartridge installeren en binnen zes maanden na installatie opgebruiken. Gebruik ongeopende inktcartridges vóór de houdbaarheidsdatum die op de verpakking is aangegeven.

Algemene gebruikershandleiding vervanging toners

1. Voordat u de toner(s) plaatst dient u na te gaan of alle veiligheidsseals verwijderd zijn (indien aanwezig, deze veiligheidsseal is meestal doorzichtig.)

2. Verwijder de veiligheidsseals altijd met beleid, zodat voorkomen wordt dat de seals halverwege afbreken.



3. Uw toner kan ook voorzien zijn van een verwijderbaar beschermkapje.

Indien de grootte van de toner afwijkt van de reeds aanwezige toner, dient u alert te zijn hierop.

Opmerking: door transport kan het voorkomen dat er inktpoeder op de toner te zien is als u de toner uit verpakking haalt, dit is geen defect.

Let op: indien u twijfels heeft over de juistheid van de geleverde toner, dan dient u ten alle tijd contact met ons op te nemen.

Nuttige tips:

Wij raden u aan om de drumeenheid en/of tonercartridge op een schone, vlakke ondergrond te leggen (horizontaal en stabiel). Leg er een stuk papier of een doek onder voor het geval u wat toner morst. Ga voorzichtig om met de tonercartridge. Als u toner op uw handen of kleding krijgt, moet u de getroffen plek onmiddellijk afvegen of afwassen met koud water. Voorkom problemen met de afdrukkwaliteit en raak de onderdelen die in de figuur grijs zijn weergegeven NIET aan.