Product was successfully added to your shopping cart.

FAQ

Algemeen

1. Hoe vind ik de juiste inkt voor mijn printer op totaalinkt?

Om de juiste inkt patronen, toners en prijzen voor uw printer te vinden gaat u als volgt te werk: u kunt aan de linkerzijde van onze webshop kiezen voor de optie “snel zoeken”. Hier kunt u uw printertype of cartridgenummer ingeven. Tevens heeft u de mogelijkheid om te selecteren op merk, soort, type, model. Heeft u twijfels of vragen over de benodigde cartridge(s) dan kunt u ten alle tijde contact met ons opnemen via telefoon 026-36 46 562 of email info@totaalinkt.nl.

2. Ik vind mijn printer niet terug in de lijst?

Het kan natuurlijk voorkomen dat uw printer/type helemaal niet op onze site voorkomt, in dit geval kunt u ons het beste even bellen of mailen. Het kan zijn dat wij uw product nog niet op onze site hebben staan, maar wel kunnen uitleveren! Ook kan het te maken hebben met het feit dat uw printertype nog niet toegevoegd is aan onze productlijst.

3. Op welke manieren kan ik betalen?

Betalen kunt u bij ons op verschillende manieren. Ideal, Paypal, MisterCash, Vooraf betalen middels overschrijving of 14 dagen op rekening via Billink BV (factuur).

Wij hebben de afhandeling van uw betaling op rekening uitbesteed aan Billink.BV (www.billink.nl). Betaling dient overgemaakt te worden naar Billink middels gegevens die verstrekt worden door Billink.

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met ons via info@totaalinkt.nl.

4. Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten bedragen € 3,85 per bestelling in Nederland (brievenbuspost).

Voor pakketten (GLS met track & trace) zijn de verzendkosten € 4,75.

Voor zendingen naar België bedragen de verzendkosten € 6,95.

Bij een eventuele brievenbuspost kunt u, indien gewenst, kiezen om de bestelling alsnog als pakket te laten verzenden. Kies dan voor de optie "GLS/DPD pakketdienst met track & trace". U betaald dan € 4,75 maar dan wordt uw pakket verzekerd verzonden met track & trace.

U ontvangt de track & trace code niet gelijktijdig bij uw bestelling, maar zal apart verzonden worden in een email van GLS.

Let op: alle bestellingen vanaf donderdagmiddag 15.00 uur die als pakket verzonden dienen te worden zullen pas ná het weekend bij u worden aangeboden. Dit vanwege het feit dat ons pakketdienst niet op zaterdag levert!

5. Ik ben woonachtig in België. Hoe kan ik betalen?

Indien u bij ons een bestelling plaatst kunt u op verschillende manieren betalen. U kunt kiezen voor de betaalmethodes Paypal, MisterCash of “Vooraf betalen”. Indien u voor dit laatste kiest ontvangt u op de bestelbevestiging onze bankgegevens om de betaling te kunnen voldoen.

Voor bedrijven gevestigd in België (met verstrekking van een gelidg BTW-nummer voor BTW-vrije aankopen binnen Europa) kunnen wij een intracommunautaire levering laten plaatsvinden.

U betaalt dan 0% btw over het aankoopbedrag.

6. Wanneer krijg ik mijn bestelling thuis?

Bij bestellingen op werkdagen voor 15.00 uur (ma-vrij) hanteren wij een levertijd van binnen 48 uur. Mocht uw product(en) niet op voorraad zijn of bestelt u ná 15.00 uur kan er een langere levertijd optreden. U kunt altijd contact met ons opnemen voor een specifiekere leverdatum.

7. Kan ik mijn product retourneren?

Bij retournering van de aangekochte producten dienen deze indien mogelijk onaangebroken, in de originele verpakking retour te worden gestuurd. Producten die al reeds geopend/gebruikt of beschadigd zijn, komen niet in aanmerking voor volledige restitutie van het aankoopbedrag. Neem hiervoor contact met ons op over de procedure voor het retourneren. Zie ook onze garantie/ruilen en retourvoorwaarden.

8. Wachtwoord vergeten?

Als u niet kunt inloggen op uw account die u in het verleden heeft aangemaakt dan doet u het volgende: U gaat naar de rechterkolom naar het veld inloggen waar u uw emailadres invult en daarna op de regel “wachtwoord vergeten?” klikt. Er wordt nu een nieuw wachtwoord toegestuurd naar het opgegeven email-adres waarmee u kunt inloggen. Mocht dit niet lukken dan kunt u het beste contact met ons opnemen, via 026-36 46 562 of info@totaalinkt.nl.

9. Hoe kan ik contact met jullie opnemen voor vragen, opmerkingen/klachten?

U kunt op verscheidenen manieren met ons in contact treden. Wij zijn dagelijks (ma-vrij) telefonisch bereikbaar tussen 9.00-16.30 (tussen 12.00-13.00 gesloten) op telefoonnummer 026-36 46 562. U kunt ook een email sturen naar info@totaalinkt.nl. Wij sturen u zo spoedig mogelijk een reactie.

10. Wordt mijn Privacy gewaarborgd?

Wij hechten grote waarde aan Uw privacy. Alle persoonlijke gegevens worden door ons daarom met zorg behandeld. Wij houden ons hierbij strikt aan alle wettelijke regelgeving die van toepassing is op persoonsgegevens. Op verzoek kunt u inzage krijgen in de opgeslagen persoonsgegevens en kunt u deze door ons laten wijzigen c.q. verwijderen

Wij zullen uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en wij zullen deze uitsluitend aan door ons gecontracteerde incassobureaus ter beschikking stellen in geval van overschrijding van de door ons gestelde betalingstermijn.

11. Zijn mijn gegevens veilig als ik een bestelling plaats op uw website?

Winkelen op internet is niet voor iedereen vanzelfsprekend en vertrouwd. Helaas zijn er nog steeds bedrijven die niet zo netjes met hun klanten omgaan. Dit is erg jammer want online winkelen is leuk, gemakkelijk en snel.

Bij Totaalinkt.nl kunt u veilig en vertrouwd winkelen. Stichting Webshop Keurmerk voert grondige controle uit voordat zij een webwinkel certificeren. Er is bij ons dus gecontroleerd of u wel via een veilige verbinding kunt betalen, of uw persoonsgegevens veilig worden opgeslagen en of wij ons wel aan alle regels en wetten houden.

Totaalinkt.nl voldoet aan alle voorwaarden waardoor u veilig en vertrouwd kunt winkelen!

12. Heeft u nog vragen of opmerkingen?

Heeft u opmerkingen op onze website, uw levering of andere zaken? Vertel het ons.
Met uw opmerkingen kunnen wij onze dienstverlening verder optimaliseren om u nog beter van dienst te zijn.

Over het Product

1. Wat zijn compatible cartridges precies en hoe is de kwaliteit?

Compatible cartridges zijn compleet nieuwe cartridges(100% nieuw uit de fabriek) van ons eigen Premium Assortiment. De inkt in onze cartridges is kwalitatief vergelijkbaar met deze in de originele cartridges.

Doordat wij grote hoeveelheden direct bij de importeur inkopen kunnen wij deze producten scherp op de markt brengen. In sommige compatible cartridges zit zelfs meer inkt dan in originele cartridges waardoor u dus nóg goedkoper uit bent!

2. Wat zijn compatible toner cartridges precies en hoe is de kwaliteit?

Remanufactured tonercartridges zijn lege originele cartridges, die compleet uit elkaar genomen worden. Na reiniging/inspectie van de onderdelen worden onderdelen die vervangen dienen te worden vervangen en onderdelen die hergebruikt kunnen worden, hergebruikt.

Vervolgens worden deze toners opnieuw geassembleerd, gevuld met poeder en getest/verpakt.

3. Wat als een product niet naar behoren functioneert?

Het is uiterst vervelend wanneer u een product ontvangt die niet of niet goed functioneert. Wij proberen daarom te zorgen voor een snelle maar zorgvuldige afhandeling. Aangezien wij producten verkopen die in massaproductie worden geproduceerd is het helaas niet mogelijk om een enkele defecte toner c.q. inkt cartridge te voorkomen. Wij zorgen altijd in goed overleg met onze klanten hoe wij tot een geschikte oplossing kunnen komen. Enerzijds het toesturen van nieuwe producten anderzijds het restitueren van het aankoopbedrag. Wij staan achter onze producten en deze moeten aan strenge kwaliteitseisen voldoen.

Zie hiervoor onze garantievoorwaarden.

4. Hoe lang is een inktcartridge houdbaar?

Op de verpakking van de inktcartridges staat een houdbaarheidsdatum. Voor de einddatum dient u deze opgebruikt te hebben. Indien de verpakking van de inktcartridge open is, dan dient u deze binnen 12 maanden op te maken. Het is ook van belang dat u met enige regelmatig gebruik maakt van de cartridge (1 á 2 keer in de maand) om te voorkomen dat de inkt gaat klonteren en het inktkanaal verstopt raakt.

5. Wat is het verschil tussen een toner en een drum in mijn printer?

Een toner en een drum zijn allebei verbruiksartikelen die in sommige printers beiden aanwezig zijn. De toner bevat het tonerpoeder waarmee letters en afbeeldingen worden opgebouwd. De toner wordt in de drum geplaatst en vervolgens in de printer. De drum zorgt ervoor dat de tekst of de afbeelding op het papier komt. D.m.v. statische electriciteit brengt de lichtgevoelige rol van de drum het tonerpoeder over op het papier. De hechting van het tonerpoeder gebeurt door middel van warmte en druk.

Voor beide gebruiksartikelen zal uw printer een melding geven als vervanging noodzakelijk is.

Algemene gebruikershandleiding vervanging inktcartridges

1. Een aantal van onze inktcartridges zijn zowel voorzien van een veiligheidsseal en ontluchtingsseal.

2. U dient altijd met beleid de seals te verwijderen. Dit om te voorkomen dat de seals niet volledig worden verwijderd en de cartridges niet juist functioneren. Let op: de ontluchtingsseal dient u altijd als eerste te verwijderen!



3. Het plaatsen van de cartridges dient voorzichtig te gebeuren, om te voorkomen dat de chips beschadigd raken.

4. Afdrukken die een compatible cartridge maakt kunnen enigszins afwijken van de afdrukken gemaakt door een origineel. Het dient echter wel vergelijkbare kwaliteit te zijn.

5. Grote afwijkingen in de kwaliteit (slechte, vage prints) dient u bij ons te melden.

Nuttige Tips (Belangrijk):

Als u inkt in uw ogen krijgt, moet u uw ogen onmiddellijk uitspoelen met water en bij twijfel een arts raadplegen. Haal de inktcartridges NIET uit het apparaat als vervanging niet nodig is. Als u dit wel doet, kan de hoeveelheid inkt afnemen en weet het apparaat niet meer hoeveel inkt er nog in de cartridge zit. Raak de sleuven waar de cartridges in moeten NIET aan. U zou inkt op uw huid kunnen krijgen.

Wij raden aan om bij het vervangen van de cartridge een stuk papier of een doek onder onder de cartridge te houden voor het geval dat de cartridge onverhoopt wat inkt lekt. Als u inkt op uw huid of kleding krijgt, moet u de getroffen plek onmiddellijk wassen met zeep of een ander schoonmaakmiddel. As u een inktcartridge op de verkeerde plaats installeert, raakt de inkt gemengd. Installeer de cartridge op de juiste positie en doorloop het reinigingsprogramma van de printkop.

Wanneer u de verpakking van een inktcartridge opent, moet u de cartridge installeren en binnen zes maanden na installatie opgebruiken. Gebruik ongeopende inktcartridges vóór de houdbaarheidsdatum die op de verpakking is aangegeven.

Algemene gebruikershandleiding vervanging toners

1. Voordat u de toner(s) plaatst dient u na te gaan of alle veiligheidsseals verwijderd zijn (indien aanwezig, deze veiligheidsseal is meestal doorzichtig.)

2. Verwijder de veiligheidsseals altijd met beleid, zodat voorkomen wordt dat de seals halverwege afbreken.



3. Uw toner kan ook voorzien zijn van een verwijderbaar beschermkapje.

Indien de grootte van de toner afwijkt van de reeds aanwezige toner, dient u alert te zijn hierop.

Opmerking: door transport kan het voorkomen dat er inktpoeder op de toner te zien is als u de toner uit verpakking haalt, dit is geen defect.

Let op: indien u twijfels heeft over de juistheid van de geleverde toner, dan dient u ten alle tijd contact met ons op te nemen.

Nuttige tips:

Wij raden u aan om de drumeenheid en/of tonercartridge op een schone, vlakke ondergrond te leggen (horizontaal en stabiel). Leg er een stuk papier of een doek onder voor het geval u wat toner morst. Ga voorzichtig om met de tonercartridge. Als u toner op uw handen of kleding krijgt, moet u de getroffen plek onmiddellijk afvegen of afwassen met koud water. Voorkom problemen met de afdrukkwaliteit en raak de onderdelen die in de figuur grijs zijn weergegeven NIET aan.

Bestellen

1. Hoe kan ik bestellen?

U kunt op onze website www.totaalinkt.nl uw bestelling plaatsen. Deze handelswijze heeft onze voorkeur, aangezien u direct na het plaatsen van de bestelling de betaling kunt regelen. Mocht u in verband met de privacy erop tegen zijn om uw gegevens achter te laten, dan kunt u via de email uw bestelling plaatsen. Voor verdere afspraken wordt u geïnformeerd via de email.

Let op: Alle prijzen op de Website zijn onder voorbehoud van kennelijke programmeer -en typefouten

2.Wat als ik niet thuis ben?

GLS bezorgt onze pakketten 5 dagen per week (ma-vrij). Mocht u op het tijdstip van aflevering niet thuis zijn dan zal de chauffeur een bericht achterlaten. U kunt via de email aangeven wanneer u het liefste het tweede bezorgmoment wilt laten plaatsvinden. Tevens kunt u ervoor kiezen om bij de bestelling aan te geven of het pakket bij de buren afgegeven mag worden. Ook bij deze bezorging zal de chauffeur het middels een berichtje in uw brievenbus aan u kenbaar maken.